סדרת בטיחות #2 - קסדות | BIKEDEALZ.net | מגזין אופניים |
top of page
61a33873bfe452538aa25b9444692ad0_fgraphic.jpg

אוהבים את התוכן שאנו מייצרים? אנא עזרו לנו להמשיך את הפעילות דרך תרומה ב-PayPal או ב-PayBox

5895ceb8cba9841eabab6072.png
  • תמונת הסופר/תTomer G

סדרת בטיחות #2 - קסדות

עודכן: 5 בינו׳ 2023


קסדה מספר 2 מאמזון לאחר שהראשונה חטפה מכה
קסדה מספר 2 מאמזון לאחר שהראשונה חטפה מכה

הקדמה

בפוסט הקודם בנושא בטיחות שיתפתי איתכם את דעותי לגבי נעלי רכיבה והחשיבות שלהם, הפעם אני אספר לכם מעט על קסדות. ישנן מספר טעויות שאני נחשף אליהם ברכיבות (ובפוסטים) וארצה לעבור עליהן ולנסות לסייע בבחירה מתאימה להמשך הדרך.


רוכבים בלי קסדה

די נדיר אבל אחת למספר רכיבות אני נתקל באיזה כוכב, זה קטע שאני פשוט לא מבין אותו.

מבחינתי אם אין לי קסדה הרכיבה מבוטלת (אלא אם למישהו יש קסדה ספיר להשאיל), אין שום סיטואציה שבה תמצאו אותי רוכב בשטח (או בכביש/מדרכה) ללא קסדה, זה פשוט ניהול סיכונים גרוע.


מידה לא נכונה

זו כבר טעות יותר נפוצה, כשהמידה קטנה זה די בולט לעין. קו המצח מופיע הרבה לפני קו הקסדה, כך שהרוכב מבטיח שהמצח שלו יפגוש את הסלע/קרקע עוד בטרם הקסדה תפגוש אותו.


מידה גדולה זה קצת פחות בולט אבל גם לא אידאלי, למעשה הקסדה צריכה להיות Snug. היא לא צריכה להיות לוחצת, אבל היא צריכה להיות טיפונת מהודקת, ברמה כזו שגם בלי סגירת סנטר אבל הידוק מאחורה היא צריכה לשבת טוב, ככה שגם אם תנענעו את הראש היא לא תזוז.


צפו בסרטון הבא כדי שתבינו יותר מה הדרך הנכונה למדוד קסדה ולרכוס אותה.



לא מחליפים בזמן

רישמית רוב היצרנים ממליצים להחליף קסדה אחת ל 5 שנים. אני לא יודע באיזה קונטקסט נתנה ההמלצה הזו אבל לי זה נשמע קצת ארוך, למישהו שרוכב 2-3 פעמים בשבוע. גם אם הקסדה שלכם לא עברה טראומה רצינית סבירה להניח שהיו לה נפילות פה ושם, אפילו מגובה נמוך ופגשה את הקרקע. בנוסף לכך, להבנתי חשיפה לחום ולשמש לא מטיבה עם החומר המוקצף שבקסדה, וגורמת לא לאבד מהיעילות שלו.


האם זה אומר שאתם צריכים להחליף קסדה כל חצי שנה? כנראה שלא, אבל הייתי אומר שתהיו מודעים לכך שבסופו של דבר החומר המוקצף הזה מתכלה, וגם עם חיצונית הוא נראה תקין יש מצב שהגיע הזמן להחליף אותו.


כמו כן רצוי לשמור על הקסדה, כדי שהיא תוכל לשמור עליכם, זה אומר לא להשאיר אותה בתוך הרכב במשך הקיץ כשהוא מגיע לטמפרטורות מאוד גבוהות ולהשתדל להניח אותה בבטחה כך שלא תפגוש את הרצפה בטעות.


אז אם אתם רוכבים הרבה, לא נשמע לי כזה נורא להיות על הצד הבטוח להחליף אחת ל 2-3 שנים.


קסדת המותג הראשונה שלי, שחשפה אותי ליתרון של להשקיע עוד קצת בקסדה
קסדת המותג הראשונה שלי, שחשפה אותי ליתרון של להשקיע עוד קצת בקסדה

קונים קסדה זולה, כי ״הכל אותו דבר״

באחת הקסדות הראשונות שקניתי המוכר אמר לי שהחומר המוקצף בקסדה זהה, זה לא משנה אם אקנה קסדה של 150 ש״ח או 1,000 ש״ח, החומרים והתקנים זהים.


קניתי את הקסדה ב 150 ש״ח ולאחר מספר שנים החלפתי והחלטתי שאני ״מתפנק״ בקסדה של מותג

(עלתה 500 ש״ח), היא הייתה יותר קלה ומאווררת אבל הדבר הכי חשוב לטעמי, זה שמנגנון ההידוק (עם הקליקים מאחורה) הרגיש הרבה יותר מוצלח, ואיפשר לי להגיע להתאמה טובה לראש.


מהניסיון שלי, כיוונון של קסדות זולות (בד״כ) זה אחד מהמקומות העיקריים בהם היצרנים חוסכים עלויות. קסדה שמכוונת טוב לראש תיהיה יותר יעילה, אפילו אם שאר החומרים זהים.


לא חייבים להוציא סכום גבוה (כי צריך קסדה מתכלה ובכל רגע יכול להיות שתצטרכו להחליף אותה) אבל גם לא הייתי אומר שאין הבדל בין קסדה של 150 ש״ח לקסדה של 300-500 ש״ח.


* לצורך הדיון אני מתייחס כרגע למחירים של קסדות חצי, ולא נכנס לתחום של קסדות מלאות, Full face


מוכרים/קונים קסדות יד2

זה כבר ממש הזוי, שמישהו מוכר קסדה ״במצב טוב״ ביד2. אם יש ציוד אחד לאופנים שאתם בחיים לא רוצים לקנות ביד2 זה קסדה. אתם די מפקירים את החיים שלכם בידי אדם זר.


יש מצב שהוא בן אדם הגון, יש מצב שלא, ויש מצב שהוא אפילו לא מודע לזה שהוא אמור לזרוק את הקסדה לפח אחרי שהיא חטפה מכה, ויש מצב שחיצונית היא נראית תקינה.

בכל מקרה מבחינתי לקנות קסדה יד2 זה טאבו (למהדרין אני גם לא אקנה חדשה באריזה, אלא אם זה אדם שאני סומך עליו).


הג׳ירו הראשונה שלי, עליה השלום
הג׳ירו הראשונה שלי, עליה השלום

מה לגבי Mips

עד לאחרונה הייתי מאוד בעד לקנות קסדה שיש להן תקן Mips, כל הגנה/טכנולוגיה נוספת מבורכת, ככל הנראה את הקסדה הבאה שלי ארכוש עם הטכנולוגיה הזו.


עם זאת, לאחר ששמעתי פודקאסט עם היצרן של Kali Protective דעתי קצת התערערה, אסכם לכם את הפודקאסט בזה שהטענה העיקרית של המנכ״ל של Kali Protective היא שקסדות נבחנות בספקטרום די מצומצם של עומסים, הרבה יותר גבוהים ממה שאתם עלולים להיפגש בשטח.


כתוצאה מכך הוא טוען שרוב היצרנים עושים קסדות over built, ושדווקא הדרך הטובה לשמור על הראש זה בעזרת קסדה קלה שתייצר פחות מומנטום.


הוא טען נגד Mips הוא רק אומר שזה מכסה סוג אחד של חבלה פוטנציאלית בקסדה, בנוסף הוא טוען שזה מוסיף לקסדה עוד משקל, במקום שדווקא קסדה יותר קלה יכולה להיות יותר יעילה.


אז אני לא יודע אם להגיד לכם אם כדאי אם או בלי Mips, אני בעצמי לא בטוח, אבל אני ממליץ לכם להקשיב לפודקאסט ולשמוע עוד דעות.


למטה: הריפוד ״הקמצני״ של ג׳ירו, למעלה: ריפוד חדש שהוזמן בכמה שקלים
למטה: הריפוד ״הקמצני״ של ג׳ירו, למעלה: ריפוד חדש שהוזמן בכמה שקלים

סיכום / עם איזה קסדה אני רוכב

במה אני משתמש?

בקסדה די עממית שעולה באזור ה 200-250 ש״ח מאמזון ה Giro Fixture Mips.

לקחתי סיכון והזמנתי אותה און ליין, כי החיסכון הוא משמעותי וידעתי שיש סיכוי שהיא לא תשמש אותי,

מצד שני ידעתי שאם היא טובה זה אומר שיש לי דרך זולה וזמינה להחליף את הקסדה במידה ואצטרך.


זו הקסדה השניה שלי (הראשונה התנגשה בשורש במשמר העמק). בסה״כ הקסדה טובה, מאוררת ומספקת הגנה, החיסרון הגדול שלה שהריפוד מהיצרן די דק ולא נוח אחרי כמה שעות רכיבה.

חשוב לציין שכדי להגביר את הנוחות הזמנתי לא ריפוד בנפרד ועכשיו היא אחלה (לאחר שווידאתי ששינוי הריפוד לא פוגע בבטיחות שלה).


לסיכום אני מקווה שגרמתי לכם לחשוב על הקסדות שלכם, לשמור עליהן, לוודא את המידות, ואם ההחליף אותם בזמן ובהתאם לשימוש שלכם.


* לגבי קניה און ליין - לדעתי אם אתם כבר התנסתם בכמה קסדות ואתם יודעים מה אתם אוהבים זה שווה את הסיכון מול חיסכון (מתוך דגש שיש מצב שתצטרכו לוותר על הקסדה), אם אתם רוכבים מתחילים תלכו לכמה חנויות ותמדדו כמה שיותר קסדות (טיפ: הדמו דיי השנתי בבן שמן זה אחלה הזדמנות להתנסות ולמדוד מגוון רב של קסדות, ומשלב הנחות נחמדות)


בסינגל הזורע עם הג׳ירו
בסינגל הזורע עם הג׳ירו


415 צפיות2 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול

מבצעים מומלצים

bottom of page