סדרת בטיחות #1 - נעלי רכיבה | BIKEDEALZ.net | מגזין אופניים |
top of page
61a33873bfe452538aa25b9444692ad0_fgraphic.jpg

אוהבים את התוכן שאנו מייצרים? אנא עזרו לנו להמשיך את הפעילות דרך תרומה ב-PayPal או ב-PayBox

5895ceb8cba9841eabab6072.png
  • תמונת הסופר/תTomer G

סדרת בטיחות #1 - נעלי רכיבה

עודכן: 26 בדצמ׳ 2022




הקדמה


זו הולכת להיות סדרה בת כמה חלקים בנושא בטיחות ורכיבה על אופנים. אציג בפניכם מה הם לדעתי חלק מהטעויות ה״חמורות״ ביותר שנעשות על ידי רוכבים מנוסים ומתחילים כאחד.


למען הסר ספק, המשותף לכל הטעויות האלו הם שאני נפלתי בכולם.


בואו נדבר על נעלי רכיבה


שאלה נפוצה בקרב רוכבים מתחילים-

״האם אני צריך נעל רכיבה?״ (ספוילר: כן!)


קניתם אופנים חדשים, קניתם קסדה, משאבה, כפפות ועוד ציוד ודווקא באחת מנקודות המגע החשובות באופנים אתם ״מתקמצנים״. זה לא משנה על איזה שבילים אתם רוכבים אתם צריכים לרכב עם נעלי רכיבה.


(לצורך הדיון אתייחס בעיקר לפלאטס, אבל העיקר שתרכבו עם נעל יעודית לרכיבה).


נעלי רכיבה אל מול נעלי ספורט קלאסיות
נעלי רכיבה אל מול נעלי ספורט קלאסיות

מה רע בנעלי ריצה?


כל קשר בין נעל ריצה לרכיבה הינו מקרי, הן מאוררות אבל רובן לא מספקות הגנה הולמת לכף הרגל (בתור אחד שמעך את הבוהן שלו בין קראנק לסלע בנעל ספורט, זה לא כיף).


גם אם תחליטו לנסות נעל ריצת שטח שאמורות להיות ממוגנת, הן עדיין לא יתאימו לרכיבה. בדרך כלל הסוליה שלה תיהיה קשיחה ועם זיזים לאחיזה בבוץ אדמה, מה שלא יזרום בהרמוניה עם פדל לנעלי רכיבה.


ממשק עם הפדאל


נעל פלאט (לרכיבה ללא קליטים) מצוידת בסוליה שטוחה ודביקה. בניגוד לנעל ספורט רגילה היא תשמור על כף הרגל שלכם בדיוק במקום בו רציתם להניח אותה, ובשילוב עם עמידת מוצא הסיכוי שלכם לעוף מהאופנים פוחת משמעותית. זו אולי הסיבה החשובה ביותר להשתמש בנעלי רכיבה.


פדאל רכיבה רחב
פדאל רכיבה רחב

אל תתקמצנו על הפדלים


נעל טובה ככל שתיהיה צריכה גם פדל טוב, אתם לא חייבים להוציא 400-600 ש״ח על פדאל אלומיניום, ב 80-100 ש״ח אתם יכולים להזמין פדאלים מעולים מאליאקספרס (למשל: Rockbros), תוספת קטנה במחיר אתם כבר יכולים להזמין פדל של אחד המותגים מאמזון (One Up, Race Face וכו׳).


חשוב שלפדל תיהיה פלטפורמה גדולה, ורצוי גם ניטים מברזל שניתנים להחלפה במידה והם מתעקמים.

אל תשארו עם הפדל פלסטיק הפשוט שהגיע עם האופנים שלכם, הוא מתכון לצרות אם התחלתם להכנס לשטח ולא רכבתם רק בדרכים עירוניות בדרך לעבודה.


פדאלים פלאט תוצרת רוקברוז (rockbros)
פדאלים פלאט תוצרת רוקברוז (rockbros)

להתחבר או לא להתחבר? (לקליטים)


זה פחות האג׳נדה של הפוסט, מה שכן חשוב זה שתרכבו במה שנוח לכם ובמה שאתם מרגישים בו בטוחים.

כרוכבים מתחילים יש מצב שינסו לשכנע אותכם מתישהו ״להתקדם״ לקליטים כדי להיות יותר מהירים/יעילים, לפדל עגול אפשר גם בפלאטס. יש יתרון אוביקטיבי בקליטים שהרגל שלכם עוד יותר מאובטחת לפדל, מצד שני צריכים להיות מתורגלים בשיחרור של הרגל.


הנקודה החשובה ביותר בעיני היא שתרגישו נינוחים בזמן הרכיבה, אם אתם מנסים להיות יעילים אבל בחלקים הטכניים אתם נלחצים ורק חושבים כל הזמן על אם צריך להתנתק הייתי אומר שעדיף להישאר פחות יעילים. אפשר להניח שאם תתעקשו, תוכלו ללמוד להתחבר ולהתנתק מהר ולרכוש פדאלים מותאמים, כפי שאני אומר, אני מעדיף להישאר יעיל פחות ובטוח יותר.


פדאל מתאים לקליטים תוצאת שימנו (shimano)
פדאל מתאים לקליטים תוצאת שימנו (shimano)

סיכום


צורם לי בעינים כשאני רואה בסינגלים רוכבים עם נעלי ספורט, בסופו של יום שכל אחד יעשה את השיקולים שלו בעד ונגד, בעיני זה פשוט אחד המקומות האחרונים שבהם אתם רוצים לחסוך בו.


פדאל פלטפורמה רחבה Pedaling
פדאל פלטפורמה רחבה Pedaling

255 צפיותתגובה 1

פוסטים קשורים

הצג הכול

מבצעים מומלצים

bottom of page