מערכת הילוכים עד 300% עמידה יותר מבית Shimano | BIKEDEALZ.net | מגזין אופניים |
top of page
61a33873bfe452538aa25b9444692ad0_fgraphic.jpg

אוהבים את התוכן שאנו מייצרים? אנא עזרו לנו להמשיך את הפעילות דרך תרומה ב-PayPal או ב-PayBox

5895ceb8cba9841eabab6072.png

מערכת הילוכים עד 300% עמידה יותר מבית Shimano

לפני מספר שבועות הוצגה בפנינו מערכת Transmission של SRAM וחוללה בעיניי מהפך. תחילה מדובר במערכת יקרה מאוד, כמה עמידה שלא תהיה, סביר שלא יצליחו הרוכבים ״למצות אותה״, אך עם זאת, מדובר במערכת מאוד עמידה (לפי בדיקות של SRAM ובדיקות בלתי תלויות של כתבים).

בעיניי, השינוי הגדול בעיקר תקף לעובדה שניתן לייצר לגיטימציה למערכת קצה שחוצה את רף ה-10,000 ש״ח (בתמחור ישראלי) - בשום אופן, לא ארכוש כזו גם אם הממון היה בכיסי, אבל חייב לומר שמדובר בחתיכת טכנולוגיה מגניבה.


עוד דיברנו על התשובה של Shimano למערכת ה-Transmission בדמות פטנט ייחודי על אינטגרציה מלאה של המעביר והמשולש האחורי, למעשה, סוג של ביטול אוזן, כפי ש-SRAM עשו.


אז אם כך, מה Shimano מחביאה עוד בשרוול? או. בשביל זה אני פה כדי לספר לכם.


מערכות 11 מול 12 הילוכים, למה בכלל?

Shimano Linkglide XT 11s
Shimano Linkglide XT 11s

חייב לומר שמערכות 12 הילוכים מרגישות לי מיותרות, המון פלטות, משקל עודף, שרשרת עדינה ודקה ובכלל, כמה מאיתנו באמת צריכים כזו מערכת?

בטרם נפצעתי, רכבתי על מערכת 11 הילוכים תוצרת SRAM ברמת NX, מבחינתי היא עבדה אחלה גם תחת עומס. לא הייתה סקסית, נראיתה פשוטה וזולה אבל עשתה את העבודה יופי והחזיקה עד שהאופניים נמכרו.


בכלל, הצימוד המוזר של מערכות 12 הילוכים עם אופניים חשמליים בעלי מומנט גבוה מרגיש לי עוד יותר מוזר, מה גם, שיש תמיד מנוע עזר, אז למה בכלל לעשות זאת?

התשובה ככל הנראה נעוצה במיתוג והיעדר חלופה אטרקטיבית. כולם רוצים מערכות מתקדמות וסקסיות ומה יותר סקסי מ-XX1 או XTR על אופניים חשמליים? בנוסף, אם נרצה לקחת מערכת 11 הילוכים, נגלה שאין מלאי מספק וכן אין חלופה אטרקטיבית דיו מהשנים האחרונות.


לפני כשנה, Shimano השיקו את מערכת ה-5xxx, מערכת פשוטה מאוד ברמת Deore שאמורה לתת מענה למערכות 11 הילוכים בעלות נמוכה, אבל אין שום סיכוי שמישהו היה מתקין את המערכת הזו על האופניים החשמליים שלו, בעיקר, בשל העובדה שהמערכת לא הייתה מחזיקה מעמד.


אז מה האלטרנטיבה? בעיקר כזו בעלת יעוד לחשמלוקים, או e-bike?


Shimano Linkglide - מערכת הילוכים עמידה

Shimano Linkglide XT 11s
Shimano Linkglide XT 11s

איפשהו בסוף שנת 2021, שימנו הציגה מערכת הנקראת Linkglide המתהדרת בעמידות של עד כ-300% מעל המערכות הקיימות. המערכת בעלת 11 הילוכים (אמרתי לכם? לא צריך יותר!) תוכננה במיוחד עבור חשמלוקים כשהמטרה העיקרית היא עמידות.


החבר׳ה בארץ השמש העולה תכננו קסטה חדשה בעלת שיניים עבות יותר וכן עיבדו את השיניים בצורה כזו שיחזיקו יותר מעמד. Shimano בצעו שינויים ביחסי העברה כך שכרגע תקבלו 11-50 על פני 11 הילוכים או 10 הילוכים ביחסי 11-46.

המערכת זמינה ברמת XT או ברמת Deore עם גרסאות 8130 ו-5130 בהתאמה.


בנוסף לקסטה, Shimano שחררו גם שיפטר חדש, מעביר חדש ושרשרת חדשה - כל אלו, כאמור, רובסטיים משמעותית מעל המערכות הרגילות של היצרנית המלוכסנת.


ואיך המחירים?

מחיר הריטייל עומד על קצת פחות מ-2000 ש״ח לרמת XT ו-1200 ש״ח לרמת Deore, כל אלו, כאמור, ללא מיסים ומשלוח וכן תשלום עבור התקנה.

המחירים כמובן תקפים לייבוא פרטי מחו״ל ובהשוואה למערכת Hyperglide+ הידועה (זו שנמצאת במערכות 12 הילוכים) מדובר בתשלום זעום מעבר לה בעבור העמידות של כ-300% יותר.


משקל המערכת לרמת XT עומד על 1482 גרם ולמערכת ה-Deore המשקל עומד על 1389 גרם.


החבר׳ה ב-Shimano טוענים שניתן לחבר את המערכת לכל מנוע חשמלי שהוא, אבל אילו תבחרו לצמד אותו למנוע EP8, בשילוב עם ה-Autoshift, תקבלו חווית רכיבה מצויינת שמאפשרת אנליזה מלאה של הפידול והקסטה (במצב ׳ידני׳ בניגוד ל-DI2) וכן החלפת הילוכים סופר חלקה.


אז איפה היא?


עברו שנתיים מאז ההצגה שלה ולצערנו, לא רואים אותה מספיק וכולי תקווה שבשילוב הדרישה למערכות מכאניות זולות וחשמלוקים, יש להניח שהיבואן הישראלי יתחיל לייבא אותה (הלו - אם אתם שומעים אותי, קדימה! זה יהיה להיט מכירות).


1,297 צפיות2 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול

מבצעים מומלצים

bottom of page