כאבי ידיים בזמן רכיבה, מה לעשות לגביהם? | BIKEDEALZ.net | מגזין אופניים |
top of page
61a33873bfe452538aa25b9444692ad0_fgraphic.jpg

אוהבים את התוכן שאנו מייצרים? אנא עזרו לנו להמשיך את הפעילות דרך תרומה ב-PayPal או ב-PayBox

5895ceb8cba9841eabab6072.png

כאבי ידיים בזמן רכיבה, מה לעשות לגביהם?

ככל שאני רוכב יותר, כך אני מבין שכאבי ידיים הם מנת חלקם של מרבית הרוכבים. יש כאלו שירגישו את הכאבים בתקופת זמן קצרה ויש כאלו שיקח זמן רב עד אשר ירגישו אותם, אבל בלי יוצא מן הכלל - כל רוכב יחווה את זה מתישהו. באחריות.


לפני מספר שנים אובחנתי כסובל מתסמונת התעלה הקרפלית, מחלה בכף היד בו נוצר לחץ גבוה מהרגיל בתוך התעלה הקרפלית, מה שלוחץ על העצב המדיאני וגורם לכאב.

הכאב אצלי לווה בתחושה של נימול באצבעות, כאב בזמן רכיבה ובעיקר בעיקר - תסכול.

איור של תסמונת התעלה הקרפלית
איור של תסמונת התעלה הקרפלית

לאורך התקופה שסבלתי מכאבי כפות הידיים ניסיתי הכל, כדורים, דיקור, הפסקה מרכיבה, פיזיותרפיה וכל מיני משחות שונות ומשונות. אף אחד לא עזר ממש, זה תמיד היה איפשהו באמצע. לפעמים עוזר, לפעמים לא, עד שהבנתי שישנם מספר גורמים שכנראה תורמים לתופעה הזו.


בונים הכל, לאט.

איזורי הכאב בכפות הידיים שלי (מור)
איזורי הכאב בכפות הידיים שלי (מור)

אחת הסברות שליוותה את הכאב היא שהאופניים שלי לא מותאים לדרישה שלי. נכון, קניתי מכלולים איכותיים ואופניים איכותיים (Specialized Camber) אך לצערי, טעיתי במספר רב של גורמים. הראשון שבהם, הוא התאמת האופניים למידתי.

לא אכנס לפרטים ״כיצד לכוון אופניים״ או ״התאמת אופניים״ אלא יותר כתבנית כוללת למקרה שסבלתי ממנו.


הישיבה על האופניים לא התאימה, הייתי רכון מידי קדימה (כיאה לכאילו רוכב קרוס שאני), הסטם היה קצר מידי ביחס לאורך הידיים שלי, הכידון היה נמוך מידי ורחב מידי, האוכף היה בזוית לא מתאימה ועוד ועוד..


ניגשתי לחבר קרוב (תודה אורי!) וביחד התחלנו לכוון את האופניים כמיטב הבנתנו, השתמשנו במספר מדריכים כדי למצוא תבנית אופטימלית לישיבה וכך יצא שלאחר ההתאמה חתכנו את הכידון וקיצרנו את הסטם.




לאחר שבצענו את ההתאמות בהתאם לסרטון שצפינו בו (ממש זה למעלה!), יצאתי לסיבוב כדי לגלות שהכאבים אמנם נחלשו אבל ללא ספק עדיין היו שם. אם אלו לא המכלולים שזקוקים להתאמה אז מה כן?


תאחוז את זה, חלש.


לימים, באחת הרכיבות שלי עם אורי הוא שם לב לכך שלא רק שאני אוחז את הכידון חזק מאוד, אלא שאני רוכב עם כפפות ממש קטנות (כצו האופנה). בהתייעצות עם הפיזיותרפיסטית המלווה שלי החלטנו לשנות כפפות וגריפים. מה בחרתי?


הכפפות שרכבתי איתן קודם לכן הין בעלות מיגון בכף היד ואורך שרוול האצבעות היה זהה לחלוטין לאורך האצבעות שלי, כך יצא שברכיבה מאומצת כשכף היד התרחבה, הכפפה לחצה מאוד על היד וגרמה לה להתקפל כדי לפצות על המתח הגבוה שנוצר בכפפה. מכאן, הכפפה החדשה הייתה מעט גדולה יותר ועדינה יותר, משוחררת.


את הגריפים הספוגיים שקניתי כדי להקל על הכאבים החלפתי בגריפים שמלווים אותי עד היום (ODI Rouge). גריפים בשרניים שאפשרו לי לאחוז את הכידון בצורה שלא תגרום לשקיעה באיזור שורש כף היד אלא תמיכה יחסית גבוהה.


לאחר ההתאמות האלו יצאנו לסיבוב בו אורי מזכיר לי לשחרר את הכידון, להיעזר קצת יותר בשרירי הליבה (מייצב אגן ובטן) ופחות להשען קדימה. אני יכול לומר, בפה מלא, שהשינויים האלו עזרו בצורה שקשה לתאר!

הרכיבה הפכה מסיוט מתמשך של כאבים לנינוחה יותר אך עדיין לא נפתרו הכאבים לחלוטין ולכן החלטתי לנסות את נשק יום הדין.


תכוון את זה, גבוה.


באחת הקבוצת המפורסמות פורסמה כתבה על ״קרניים״ מפלסטיק תוצרת חברה הנקראת Spirgrips. פתרון סופר מגניב בו משתמשים בזוג קרניים מפלסטיק המתחברות בין הבלמים לכידון ומאפשרים להניח את כפות הידיים בצורה בה ניתן להוריד עומס משורש כף היד.



חיפשתי מעט ברשת היות והמחיר של המוצר היה גבוה ועליתי על קישור שניתן להזמין מ-AliExpress. עושה רושם, שהמוצר נראה זהה לחלוטין למקור ולכן החלטתי בשל העלות הנמוכה לקחת את הסיכון ולהזמין אותו.


ההתקנה הייתה סופר פשוטה, פירוק של צמד ברגים, חיבור מחדש, קביעת זווית בהתאם להמלצות היצרן ויאללה הפועל (או מכבי, תלוי).

מסתבר, שהשילוב הזה של שינוי מנח רכיבה ושחרור אחיזה, החלפת כפפות וגריפים וכן התקנה של פתרון הקרניים עשה את ההבדל.


ברכיבות הבאות התחלתי להרגיש שינוי לטובה, הכאבים אט אט פחתו והגעתי למצב בו ניתן לרכוב כפי שרציתי מבלי לחוות את הנימול והכאב שחשתי לאורך תקופת הרכיבה (מספר שנים! עד שהגעתי להתאמה אופטימלית עבורי).

ה- Banshee Phantom V3 שלי עם הגריפים
ה- Banshee Phantom V3 שלי עם הגריפים

האם אני חושב שהפתרונות שהצגתי אופטימליים עבור כולם? ככל הנראה לא. אני ממליץ בחום לגשת להתאמת אופניים (לפחות בעזרת חבר) ולנסות למצוא פיזיותרפיסט שילווה אתכם במהלך ההחלמה.


מכל פנים, אני ממליץ בחום לגשת לרופא אורטופד מומחה בהנתן והכאב לא חולף תוך פרק זמן קצר (ניתן להתחיל עם פיזיותרפיסט בתור התחלה וככל הנראה גם להמשיך איתו) רק כדי לשלול שלא מדובר במקרה חמור. במרבית המקרים, בעזרת התאמה - פיזיותרפיה ושינוי דפוסי רכיבה ניתן להגיע לתוצאות מצויינות.

993 צפיות5 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול

מבצעים מומלצים

bottom of page