"תמיד רכיב" - מאת דני פרי-גל | BIKEDEALZ.net | מגזין אופניים |
top of page
61a33873bfe452538aa25b9444692ad0_fgraphic.jpg

אוהבים את התוכן שאנו מייצרים? אנא עזרו לנו להמשיך את הפעילות דרך תרומה ב-PayPal או ב-PayBox

5895ceb8cba9841eabab6072.png

"תמיד רכיב" - מאת דני פרי-גל

עודכן: 26 בדצמ׳ 2022

השאלה שחוזרת על עצמה כל שנה בתחילת תקופת החורף היא "האם רכיב?" על אחד מהסינגלים בארץ, דני הלך וכתב מדריך המכוון אתכם למה רכיב ומה לא.

ביקשתי את אישורו להעתיק את המדריך (הלא רשמי!) לאיזורים הרכיבים..

דני פרי-גל עם הטרנזישן סמאגלר ברכיבת פריחה
דני פרי-גל עם הטרנזישן סמאגלר ברכיבת פריחה



התורה על רגל אחת


אז הגשם הגיע (או יגיע בקרוב) ולפני שאשתולל באנפרינד, קבלו את הסקירה הגדולה של מידת ה"רכיבות". ולא. זה לא נותן לכם סיבה להמשיך לתייג אותי (אני רואה הכל...)

וכן. מומלץ לשמור את הפוסט... מצפון לדרום: נפתלי, ביריה, הבעש"ט - צריכים שלושה ימי שמש להתייבשות. רמת הגולן בעייתית מאוד ובוצית עד כדי הליכה תמידית... חניתה מצובה - יומיים שמש ואתם מסודרים (מצובה אף פחות). אחיהוד, חנניה וגליל מערבי - לפחות 3 ימים. לפעמים יותר. משגב תמיד רכיב. יעד לא. ממש לא. נהיה עיסת בוץ אז חכו 3 4 ימים של שמש. קומפלקס אלון הגליל - שלילי בגשם ואחריו. 3 ימים לפחות של שמש. כנ"ל קרית אתא. כפר החורש - יומיים בדרך כלל. החלקים החשופים פחות. המוצלים גם שלושה ימים. כרמל, עופר, חורשן - תלוי כמויות גשם. בין יומיים לשלושה. צהוב כחול בזורע - יום וחצי ותהנו. משמר תמיד רכיב. מענית לא. חורשים חלקלק מאוד ורווי סלעים. חכו כמה ימים. בן שמן... לא רכיב. אלא אם התייבש כראוי. ויש שם הרבה רוכבים אז להתעדכן סמוך לרכיבה. קנדה תמיד רכיב למעט קטעים קטנים בדרומי. כרמי יוסף רכיב תמיד. אשתאול ונווה שלום צריכים לפחות יומיים של שמש עם רוח טובה. יער צורעה/ הנשיא יום יומיים שמש. בריטניה ועדולם צריכים 3 ימים לפחות. ירושלים לרוב צריכה יום אחד, גג 2. חובבי הז"אנר יכולים גם כשיורד גשם אם מכירים את המקומות הנכונים.. מה שכן קר אז להתלבש בהתאם. מדבר יהודה, קלט, סוכר - רכיבים כמעט תמיד. שם זה טריקי וחשוב לבדוק טוב לפני יציאה. יש גם סכנת שטפונות אז לקחת בחשבון הכל. ורצוי מוביל חכם שידע לעקוף מה שצריך... אלון רכיב תמיד. רימון גם למעט החיבור בינהם. כדאי לחתוך דרך שבילי השדות בזהירות. אזור ניר משה ודורות רכיב אחרי יום שמש. גברעם תלויי כמויות אבל לרוב רכיב תמיד עם תשומת לב לקטעים מסוכנים. סינגל מיתר צריך יום שמש. בארי ממש אבל ממש לא רכיב תמיד. לא להתקרב אחרי גשם משמעותי. הבקעה מתחת להללויה אבטיח (אזור חוות זית במדבר) בוצית אחרי גשם משמעותי. נחל פרצים הר סדום, לא להתקרב אחרי גשם משמעותי דרומה יותר רכיב כל השנה למעט ימי סערות דרומיות ושטפונות.

הכי חשוב! תפעילו שיקול דעת! לא צריך רכיבה בכל מצב! לכל דבר יש חלופות ועדיף לא להסתכן. השמש שוקעת מוקדם, תכננו בהתאם את שעות הרכיבה. תתלבשו היטב! קחו אוכל ומים. והכי חשוב! תצלמו ותחייכו!

135 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול

מבצעים מומלצים

bottom of page