ביקורת מנשא לוו גרירה Thule Xpress 2-Bike | BIKEDEALZ.net | מגזין אופניים |
top of page
61a33873bfe452538aa25b9444692ad0_fgraphic.jpg

אוהבים את התוכן שאנו מייצרים? אנא עזרו לנו להמשיך את הפעילות דרך תרומה ב-PayPal או ב-PayBox

5895ceb8cba9841eabab6072.png

ביקורת מנשא לוו גרירה Thule Xpress 2-Bike

שנים, שנים שחזרתי עם הרכב מטונף מרכיבות, נשבעתי שהדבר הכי נוח שיש זה לפרק גלגל קדמי ולדחוף את האופניים לתוך הרכב, פשוט לדחוס אותם פנימה.

שכנעתי את עצמי שזה נוח, זה קל, אף אחד לא יגנוב את זה וגם מה זה לפרק כיסא תינוק פעמיים בשבוע? בקטנה.

כאן גרים בכיף מור וסנטה קרוז הייטאוור
כאן גרים בכיף מור וסנטה קרוז הייטאוור

ואז, אז הגיע הילד השני. פתאום זה לא לפרק כיסא תינוק, אלא בוסטר של גפן (הילדה הגדולה) וכיסא תינוק של אורי (האמצעי). זה כבר לא רק לפרק את הכסא, זה להוציא אותו ולקחת הביתה, לרדת למטה, לסדר את הרכב, לפרוס כיסוי וכו׳.

בכל הכנסה לרכב, חלק אחר נשרט. פעם זו הדלת, פעם זה המושב, כיסוי המושב יושב עקום ולא כמו שצריך ועד שכבר יוצאים - אין יותר מבאס מאשר כמויות אבק/בוץ (תלוי בעונה) שמלווים את הרכב עד שמנקים אותו וחוזר חלילה.


עוד לפני שתקפצו ותגידו ״אבל אפשר לדחוף מאחורה ולפרק גלגל.״, אספר לכם, אני נושא עם תא מטען מלא בכלי עבודה (עוד מהימים הראשונים בהם הקמנו את כנופיית הטיפולים השוטפים והפכה לתשאלו כנופצון) ומדובר ברכב יחסית קטן כך ש.. נו אתם מבינים, האופניים גרו בו איתי ביחד.


האופניים שמתחבאים היטב ברכב עם לוגו של הכנופיה
האופניים שמתחבאים היטב ברכב עם לוגו של הכנופיה

ואז קרתה התאונה שבגינה ירדתי מרכיבה לתקופה ארוכה בה הוחלפו גם הרכב וגם האופניים. אחת מהדרישות שלי היו שאני לא דוחף אופניים לרכב יותר ויהי מה! הדרישה השניה, שהמנשא יגיע איתי ברכב לכל מקום בלי לתפוס מקום גדול בתא המטען וכך נקנה ה- Thule Xpress 2-bike הישר מאמזון גרמניה.


על המתקן בקצרה

המנשא מושען על הרכב
המנשא מושען על הרכב

כאמור, את המתקן רכשתי מאמזון גרמניה כאשר תכננתי שלא להוציא סכום גדול עליו. היות והתקנת הוו גרירה עלתה כ-1600 ש״ח כולל רישוי, החלטתי שאני לא סוגר סיפור של העמסת אופניים בסכום עתק ומסתפק במתקן בסיסי. המתקן עלה 108 יורו לאחר מיסים ומשלוח ונחת בביתי לאחר כשבוע.

אגב, לעניין המשלוח, לא הייתה שום דרישה מיוחדת לתשלום נוסף או לשחרור מיוחד כיוון ש-״מדובר במוצר לרכב״ או משהו כזה, ת׳כלס עבר חלק.


ההתרשמות הראשונית שלי היא שמדובר במתקן אולטרה קומפקטי, שוקל כ-4.3 קילו מתקפל בקלות ובלי שטיקים ובלי טריקים. פשוט וספרטני.

המשקל מיועד לשאת צמד אופניים על זוג עריסות גומי המספקות אחיזה לגוף האופניים ונסגרות בעזרת חבק תואם.

כושר הנשיאה עומד על כ-30 קילו וכאן ראוי לציין שאין היצרן ממליץ לשאת חשמלוק עליו, מצד שני, אין שום סיבה שלא לעשות זאת היות והמתקן מיועד לשאת זוג אופניים (!) במשקל העולה (!) על חשמלוק בודד. אני אישית מכיר לא מעט רוכבים שעשו זאת למרות שאין היצרן מצהיר ו/או ממליץ שניתן לעשות זאת.

אני לא ממליץ לנסות זאת, אבל אם בכל זאת חשקה נפשכם - דעו שזו אופציה שנוסתה. עם זאת, האחריות להחלטה ולתוצאותיה בידכם בלבד.



מבט צידי על המנשא מחובר לוו גרירה
מבט צידי על המנשא מחובר לוו גרירה

ההתקנה של המתקן נורא פשוט, פשוט מניחים אותו על תפוח הגרירה, ולוחצים את בסיס הידית כלפי מטה והמתקן מתהדק. למתקן אוזן המאפשר להכניס דרכה מנעול ולנעול אותו לוו הגרירה ובכך להמנע מגניבה שלו.

המנשא חובק את תפוח הגרירה
המנשא חובק את תפוח הגרירה

המתקן מגיע ללא מתקן למספר ונאלצתי לרכוש מתקן מקבע למספר מה-״צב״. בדיעבד, ככל הנראה היה עדיף ללכת עם המתקן היעודי ש-Thule מספקים ואולי בעתיד אכן ארכוש אותו. אבל בעלות של 115 ש״ח, לא חושב שיש פתרון זול יותר.


העמסה ונסיעה עם האופניים

האופניים מועמסים על המנשא
האופניים מועמסים על המנשא

אני לא מעמיס צמד אופניים אלא רק את האופניים שלי ולכן מנקודת מבטי העמסה פשוטה נורא. עם זאת, חסרון בולט הוא חוסר היכולת לטות את המתקן כאשר מחוברים אליו גורם לכך שיש צורך לתכנן את העמסה.

להוציא את המתקן, לרוקן את הציוד שנמצא בתא המטען, לחבר את המתקן, להרים את האופניים עליו ולנעול אותם. היהו שכחתם משהו נוסף בתא מטען? לפרק הכל קומפלט ולהתקין מחדש.


המתקן מגיע עם רצועה המאפשרת לקשור את הגלגל הקדמי אל המתקן, אבל זה לא מספיק. הגלגל האחורי ופדאלים מסתובבים להם נונסטופ, לכן הפתרון שמצאתי ועובד נהדר הוא לרכוש מעלי אקספרס רצועה פשוטה ב-5 ש״ח ולהדק את הגלגל האחורי אל המתקן.


את המספר הנחתי את האיזור בו ניתן לשאת את זוג האופניים השני ובכך ביטלתי את היכולת לשאת צמד זוגות. לכן, אם אתם בעניין לשאת צמד זוגות אופניים, כדאי מאוד שתשקלו פתרון אחר לחיבור המספר.


בנסיעה עם המתקן לא הורגש שום ״משקל עודף״ בסיבובים ולא בנסיעה רצופה. למעשה, נסענו כל המשפחה (אישתי, הילדים ואני) יחד לצפון כולל תיקים עמוסים וזוג האופניים מחובר למנשא בקיה סטוניק מנוע 1.0 (טורבוווווווו..) ולא ניכר שום שינוי מנסיעה רגילה ללא זוג האופניים.


החסרון שניתן למצוא עם זאת, עם התקנת המתקן הוא שחיישני הרוורס משתבשים, היות והמתקן מחובר וזוג האופניים מסתיר את החיישנים, הרכב חושב שאתה אוטוטוטו נכנס בקיר, אם אתם ללא מצלמת רוורס ורגילים לחיישני רוורס, קחו זאת בחשבון.

המנשא בתוך תא המטען
המנשא בתוך תא המטען

החיבור של המנשא כאמור, נעשה באמצעות הידוק לוו הגרירה, אך עם זאת, למתקן צמד זרועות הנחה שניתן לקפל אותן כדי לקבל מתקן קומפקטי יותר. כמי שאוהב לשאת את הציוד בתא המטען של הרכב, זה היה סופר מרענן לדעת שאין צורך להוריד את המתקן בבית ושות׳, אלא לשאת אותו בתא המטען ולפרק כשארצה לצאת לרכיבה עם האופניים.

עוד נקודה חשובה, היות ומדובר בתושבות גומי עליהן נשענת שלדת האופניים, לא נצפו שריטות או מכות כתוצאה מההשענה. בנוסף, ניתן לרכוש חלקי חילוף ברגע שהגומי יתבלה. שאפו טולה.


חבקי הגומי שחובקים את שלדת האופניים למנשא
חבקי הגומי שחובקים את שלדת האופניים למנשא

מילות סיכום


במחיר של כ-350 ש״ח מאמזון גרמניה, המתקן סופר שווה ונהדר. קל משקל, ספרטני, פשוט וללא יומרות מיוחדות. האם יתאים לכולם? לא בטוח. אם אתם אוהבים פלטפורמה רחבה להניח את זוג האופניים שלכם ו/או האופניים שלכם *לא יתאימו למתקן* בשל צורת שלדה, ככל הנראה המתקן הזה לא יתאים.

מבט אחורי על המנשא מחובר לוו הגרירה
מבט אחורי על המנשא מחובר לוו הגרירה

ההצעה הכי טובה שלי היא באמת לנסות אותו (אם אתם באיזור ובא לכם, מוזמנים בשמחה!) ואם מתאים, אל תחשבו פעמיים, מדובר במתקן סופר שווה במחיר נגיש. עוד ראוי לציין, כי ישנה עילה לדו״ח בהנתן וישנה הסתרה של לוחית הרישוי ובקלית תאורה, האם ינתן דו״ח בפועל? קטונתי, אך חשוב לזכור זאת.

724 צפיות2 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול

מבצעים מומלצים

bottom of page