הבולם החבוי של Digit | BIKEDEALZ.net | מגזין אופניים |
top of page
61a33873bfe452538aa25b9444692ad0_fgraphic.jpg

אוהבים את התוכן שאנו מייצרים? אנא עזרו לנו להמשיך את הפעילות דרך תרומה ב-PayPal או ב-PayBox

5895ceb8cba9841eabab6072.png

הבולם החבוי של Digit

שנים שאנחנו מתעסקים בבולמים ושלדות מיוחדות, אבל מה אם אומר לכם שיש עוד מה להמציא שם? לא רק זויות ראש חדות ו-reach סופר ארוך, אלא באמת בשורה מעניינת שלוקחת את עולם המתלים צעד אחד קדימה.

Digit Datum
Digit Datum

הכירו את Digit Datum, שלדת קונספט של היצרנית האמריקאית שלוקחת את המתלה הקונבנציונאלי צעד אחד קדימה ושותלת אותו בתוך השלדה.


היצרנית האמריקאית שמייצרת את הבולם בארה"ב משתמשת במהלך 140 מ"מ בו המשולש האחורי מתאים לגלגל 29" (עם מזלג 150 מ"מ) או גלגל 27.5" כקונפיגורציית המולט הכה מוכרת (עם מזלג 160 מ"מ).


לפי Digit, המתלה החדש נקרא ANALOG והיחודיות בו היא שיפור גדול יותר בפידול ובשיכוך מהמורות. הדרך להשגת המטרה עוברת דרך מתלה בעל 4 לינקים במשקל נמוך וכזה המאפשר למשולש הקדמי לשאת מספר רב של בקבוקי מים (חדי העין יבחינו כי ניתן לשאת 3 בקבוקי מים!).


השלדה עשויה אלומיניום, משתמשת בבולם אוויר ביצור עצמי הנקרא Digit INTEGER המאפשר לכוון low speed compression, high speed compression, high speed rebound, low speed rebound. כאמור, בשל ייחודיות הבולם, הוא מסופק עם השלדה.


לפי Digit, הדרך בה הם השיגו את המטרה הוא בעזרת הפחתת מכלולים נעים (בושינגים/מיסבים) ושתילת הבולם בתוך השלדה. נוסף על כך, ביצור עצמי, הצליחו Digit לבנות בולם ייחודי לשלדה ולא אוניברסלי, בניגוד לבולמי מדף באורכים שונים שמשתמשים בהארכה מלאכותית של נקודות העיגון, פה, כל הבולם מכיל את המכלולים בצורה מדויקת (תא אוויר ודאמפר).


בנוגע לטיפול בבולם היחודי, הטיפול הקטן פה עשוי בצורה נורא פשוטה, פשוט משחררים בורג ושולפים את השאפט החוצה ומורחים עליו סליקוליאום וזהו. לגבי טיפול גדול, Digit טוענים שמדובר בהליך די פשוט. אני נוטה לחשוב שבאמת מדובר בהליך פשוט שכן אין הבדל גדול בין בולם אחורי סטנדרטי לבין הבולם האנלוגי המדובר.

הבולם וכלי העבודה הדרושים לביצוע טיפול
הבולם וכלי העבודה הדרושים לביצוע טיפול

זויות השלדה עדכניות כיאה לצו האופנה אך אינן מהאגרסיביות ביותר שהכרנו, מעין נקודה ייחודית עבור שלדות מסוג ה-all mountain.

גאומטריית Digit Datum
גאומטריית Digit Datum

החברה מאפשרת לבחור מגוון צבעים מהפלטה המצורפת באתר ולפי Digit, היצור יארך בין 1-3 שבועות.

אגב, משקל השלדה עומד על 2.9 ק"ג כולל בולם. משקל בהחלט נמוך עבור שלדת אלומיניום בסגנון AM.

המתלה היחודי של Digit Datum
המתלה היחודי של Digit Datum

בעינינו, מדובר בבשורה ייחודית בשוק האופניים ומסוג הקמפיינים של Kickstarter שהצליחו לעבור משלב התכנון הראשוני וגיוס המונים אל מוצר שקורם עור וגידים. אם בא לכם להעמיק בנושא, מוזמנים לצפות בסרטון של VitalMTB



412 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול

מבצעים מומלצים

bottom of page