BrakeAce - מערכת איסוף נתוני בלימה חכמה | BIKEDEALZ.net | מגזין אופניים |
top of page
61a33873bfe452538aa25b9444692ad0_fgraphic.jpg

אוהבים את התוכן שאנו מייצרים? אנא עזרו לנו להמשיך את הפעילות דרך תרומה ב-PayPal או ב-PayBox

5895ceb8cba9841eabab6072.png

BrakeAce - מערכת איסוף נתוני בלימה חכמה

בימים אלו מתחילות הסנוניות הראשונות של מערכת BrakeAce אשר תוקצבה במימון המונים, להתגלגל אל הלקוחות.


הקמפיין עבור מערכת הבלמים החכמה הושק באמצע 2021 דרך מערכת KickStarter. ההייפ מסביב למוצר החל לזרום ולקבל מספר רב של תומכים אשר הפכו את הרעיון מאבטיפוס במימון המונים אל הגרסא הראשונה והמוגמרת של המוצר.

פרסום ראשון של BrakeAce ב-KickStarter
פרסום ראשון של BrakeAce ב-KickStarter

במה מדובר?


לפי מפתח המערכת, ד״ר מאט מילר, המערכת מחליפה את המתאמים לבלמים במתאם ייחודי, כזה הניתן לחבר אליו את הקאליפר והוא בתורו אוסף מידע על נקודות הבלימה והעוצמה שהושקעה במסלול הרכיבה. המערכת מסייעת לאסוף נתונים המאפשרים להתממשק אל מאמן הרכיבה שלכם (יכול שיהיה אתם או אדם חיצוני) ומאפשר לקבל תמונת מצב מתי אפשר לשחרר את הבלמים ומתי צריך לבלום קצת יותר חזק. לכולנו קרה המצב שהיינו לפני אלמנט ואמרו לנו ״שחרר! עזוב את הבלמים!״ וכך יצא, שבמקום לשחרר את הבלמים, לחצנו חזק ופספסנו את המומנטום שיצרנו במקרה הטוב ובמקרה הרע, התהפכנו. הסנסורים של BrakeAce מאפשרים להתממשק ל-post mount בקפיצות של 20 מ״מ, הכוונה, לשלדות שמקבלות 160/180 מ״מ של בלמים בדגם הטרייל ואילו בדגם הדאון-היל נראה התאמה ל200/220 מ״מ (או 203/223 מ״מ). הנתונים הנ״ל מלמדים כי המוצר מיועד גם לרוכבי קרוס קאנטרי וגם לרוכבי דאון היל (או אינדורו) המעוניינים לשפר את חווית הרכיבה שלהם ואת הביצועים הנלווים לה.


הסנסור של BrakeAce מחובר לשלדת קרבון
הסנסור של BrakeAce מחובר לשלדת קרבון

איך זה עובד?ֿ

צילום מסך מהאפליקציה של BrakeAce
צילום מסך מהאפליקציה של BrakeAce

כאשר הרוכב בולם, המערכת מזהה את מומנט הבלימה כ-1000 פעמים בשניה, המידע עובר דרך חיישנים יחודיים ומאפשר לאסוף מידע על המיקם בשטח, גובה ועוד. בהתאם לפוליסי המוגדר במערכת, הבלימות יסווגו לבלימות רגילות, בעלות מודולציה גבוהה, בלימות חירום קצרות וארוכות.


צילום מסך מהאפליקציה של BrakeAce
צילום מסך מהאפליקציה של BrakeAce

כל בלימה תעבור לאפליקציה היעודית אשר תנתח את המידע ותפיק ממנו תמונת מצב ייחודית ויעודית עבור הרוכב, האפליקציה תבנה מפה בה רכב הרוכב ותציע לו מקומות בהם ניתן להשתפר וכו׳.

צילום מסך מהאפליקציה של BrakeAce
צילום מסך מהאפליקציה של BrakeAce

כמה זה יעלה לנו?ֿ


המערכת לא זולה ומיועדת בעיקר לרוכבים תחרותיים, כאשר המחיר הראשוני של המערכת עומד על 1199$ (בהזמנה מוקדמת) ועתיד להגיע עד למחיר 1599$ במחיר רגיל. ההזמנות אמורות להגיע ללקוחות הראשונים ביוני 2023 ויכללו אפליקציה ייעודית בחינם או אפליקציה בעלת מגוון נוסף של אפשרויות ניתוח בעלות נוספת. עושה רושם, שבזמן ש-SRAM משחררים מערכת בעלות אסטרונומית המגיעה עד 13 אלף ש״ח בישראל, מדובר בסכומים שמתחילים להיות יותר ויותר טריוויאליים לרוכבים. האם המוצר הזה יצליח? קטונתי, אבל בהחלט מדובר במשהו חדשני ששווה לעקוב אחריו.

243 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול

מבצעים מומלצים

bottom of page