לשבת על הנשר - ביקורת אוכף Selle SMP TRK | BIKEDEALZ.net | מגזין אופניים |
top of page
61a33873bfe452538aa25b9444692ad0_fgraphic.jpg

אוהבים את התוכן שאנו מייצרים? אנא עזרו לנו להמשיך את הפעילות דרך תרומה ב-PayPal או ב-PayBox

5895ceb8cba9841eabab6072.png

לשבת על הנשר - ביקורת אוכף Selle SMP TRK

עודכן: 11 באפר׳ 2023

בואו נתייחס לפיל שבחדר, נשים את הדברים על השולחן ולא נדבר עליהם יותר, מוסכם? מדובר באחד האוכפים היותר מכוערים שיש לעולם האופניים להציע - זהו, אמרתי את זה. הוא מכוער אש, נראה כמו נשר עם זוג כתפיים שמנמנות. אבל יופי זה לא הכל.. כך למדתי בשנה האחרונה בה אני רוכב על אוכף ה-Selle SMP TRK.


מסירים את הריפוד

אופני ה- Banshee Phantom V3 עם האוכף Selle SMP TRK
אופני ה- Banshee Phantom V3 עם האוכף Selle SMP TRK

הסיפור לחיבור המוזר שלנו מתחיל איפשהו לפני כמה שנים כשהחלטתי שאני רוצה להפרד מהביב או החיתול שליווה אותי ברכיבות. נכון, נוח מאוד לרכב עם ריפוד אבל זה מגביל. צריך לרכוש מספר ביבים ושונים, העלות שלהם די גבוהה והריפוד זז מימין לשמאל ות'כלס, לא הצלחתי להתחבר לאף ריפוד (למעט אחד סיני שאני לא זוכר מאיפה קיבלתי..)


ההחלטה להסיר את הביב התקבלה ברגע שהאחרון מסר את נשמתו לבורא ביחד עם בגדים של הילדים וריפוד עם סקוטצ'ים שהחליט לחרב את החגיגה במכונה. ברגע שצלצלה מכונת הכביסה, ניגשתי ופתחתי את התא העליון וחשכו עיניי. הריפוד עם הסקוטצ'ים החליט להוציא את כל סיבי הבד של הביב והחולצות של הילדים, לא היה מנוס מלזרוק אותם לזבל. בערב, לאחר שהילדים נרדמו, התיישבנו אני ואישתי עם טלפונים ואפליקציית Amazon פתוחה, אני חיפשתי אוכף ואישתי בגדים לילדים (כל אחד מדבר מאיפה שמפריע לו) וכך יצא ששיגרנו הזמנה הכי טוב שיכולנו לחשוב עליה, אני אוכף והיא 35 יחידות ביגוד לילדים - סה"כ משקל שווה של פריטים.

הבחירה הפחות נכונה


לעיתים, השיטוט ברשת מייצר רצון לרכישות והפעם מה שעלה בחיפוש הוא אוכף שיחליף את שלי. שלא תבינו לא נכון, האוכף שהורכב תחילה על האופניים היה סביר מאוד עבורי (WTB Volt) אך הוא לא אפשר לי להפרד מהחיתול שהשתמשתי בו (הביב).

באחד מהשיטוטים עלה אוכף של Ergon SMC Sport Gel והחלטתי לבחור בו ולהזמין. כיאה לתהליך ההזמנה באמזון, הכל היה קליל ונחמד, הוא הגיע אליי עם השליח החביב והורכב על האופניים.


סיבוב ראשון שלי מסביב לבניין ומשהו לא יושב טוב, מכוון שוב, יוצא לעוד סיבוב ולא מצליח להבין מה לא בסדר. חשבתי לעצמי שככל הנראה הבעיה נובעת מעייפות הישבן לאחר יום רכיבה ארוך.


יומיים לאחר מכן, לקחתי את האופניים והתחלתי רכיבה מהבית אל נחל אלכסנדר ובחזרה. סה״כ 32 ק״מ עם עצירה קבועה במצפור (מומלץ..)


אני יכול לומר בפה מלא, זה היה סיוט. סיוט לישבן שלי.

האוכף לא התחבר לי, לא ישב כמו שצריך וככל הנראה לא התאים לעצמות הישיבה שלי. אגב, השתמשתי בשיטת המדידה העתיקה - עם קרטון! לא מכירים? צפו בסרטון מטה.


לאחר שניסיתי כל מיני וריאציות שונות של שימוש באוכף, הגעתי למסקנה שהוא לא עבורי. האוכף חזר לאריזה ונמכר לרוכב מאושר (שאגב, התקשר לספר לי כמה הוא נוח..) ואני התיישבתי שוב עם אשתי לשוטט ברשת ולחפש אוכף אחר.


הבחירה הטובה


באחד מערבי השבוע, מצאתי עצמי בוהה בנשר ב-Amazon, הוא אחד האוכפים המכוערים שיש, אבל כל ההורים בטוחים שהילדים שלהם יפים.. כך ש-Selle ממשיכים לייצר אותו.


החלטתי לגלוש קצת במרשתת ולבחון מה אומרים עליו. כך יצא, שמרבית המבחנים דיברו בשבחו, טענו שלמרות המראה שלו שווה לקחת את ההזדמנות ולהזמין אותו. לאחר כשבוע השליח הנחמד שוב הגיע אל ביתי עם אריזה חדשה.


עם פתיחת האריזה, נגלה אליי הנשר. הוא נשען על אריזת קרטון ובחר להביט עליי כאילו אומר ״קדימה, בוא תשבור את הקרח״.

פירוק של ברגי האוכף והרכבת הנשר על הדרופר, כיוון בסיסי של גובה והופ, יוצאים לרכיבת מבחן.

אוכף הנשר נחת בביתי
אוכף הנשר נחת בביתי

האוכף הזה לימד אותי את המושג השכיח - ״אל תסתכל בקנקן, אלא מה שיש בו״. הוא היה נוח בצורה בלתי רגילה, כורסתי על רף התומך ואפשר לי בסיבוב הראשון מסביב לבית להרגיש שהביב יכול להזרק לפח.

למי שתהה, האוכף בשימוש עד רגע זה ומפה באמת מתחיל מבחן ארוך טווח של רכיבה של כחצי שנה במחיצת הנשר.


כריות הריפוד הבשרניות של ה- Selle SMP TRK
כריות הריפוד הבשרניות של ה- Selle SMP TRK

מאפיינים טכניים


החלק החשוב במבחן (מבחינתי) הוא מבחן הנוחות, אך עם זאת, אני מאמין שיש כאלו שירצו ללמוד על המפרט הטכני שלו כדי לבחור האם הוא מתאים לשימוש הנדרש.


האוכף בעל כריות ישיבה גדולות, תעלת נוחות המאפשר להוריד לחץ מאיזור המפשעה וכיוון שהוא פתוח, יש סיוע בנידוף זעה בניגוד לאוכפים בהם תעלת הנוחות סגורה.


האף המחודד הוא פטנט של Selle הנקרא Eagle Peak והוא מאפשר לרוכב להשען עליו בטיפוסים (לשבת על הקצה) כדי לשפר נוחות ואחיזה. כמו כן, הצורה שלו מאפשרת ״החלקה״ ותזוזה על האוכף בצורה נוחה יותר. אני יכול לומר ברמה האישית, שלא מדובר סתם בגימיק אלא באמת בפתרון ייחודי של ממש.

פתרון ה-EAGLE PEAK של Selle SMP
פתרון ה-EAGLE PEAK של Selle SMP

האוכף הגיע במידה מדיום המתאים לעצמות ישיבה של 9-12.4 מ״מ, אורכו 280 ממ״מ ורוחבו 160 מ״מ. אגב, במקרה הזה, שימו לב שאין קשר לרוחב האוכף ולהתאמה לעצמות הישיבה.


המסילות עשויות פלדה, המילוי עשוי פוליאוריטן (פולימר אורגני בצורת קצף), הכיסוי עשוי SVT וההגדרה של הספוג הוא ״עבה״. לעניין המשקל, מדובר באוכף כבד, 405 גרם מוצהרים.



מבחן ארוך טווח


האוכף הורכב איפשהו באמצע שנת 2022 ועבר איתי כ-1000 ק״מ של רכיבות, רובן בדרכים סלולות או 4x4 כיאה לפרופיל הרכיבה שלי.

לאורך התקופה הנ״ל הרגשתי שהאוכף מספק תמיכה טובה לישבן, אפשר לי לשבת בנוחות ותמך בצורה טובה בזוית מוט האוכף שלי (76 מעלות).


לא נרשמה שום בעיה או רשרוש מהאוכף, ז״א שלא מדובר פה במוצר ברמה נמוכה. כמו כן, פתרון התעלה ונידוף הזעה עובד בצורה נהדרת.

בחזרה מנחל אלכסנדר ללא ביב - צילם: שחר הלפרין
בחזרה מנחל אלכסנדר ללא ביב - צילם: שחר הלפרין

עם זאת, אחת הבעיות שנתקלתי בהן היא דווקא האף הנשרי. במקומות בהם נדרשתי לפדל בעליה, הנשר תפס לי את המכנסיים כשניסיתי לשבת. המקור למעשה נכנס בכיס האחורי וגרם לי לפשוט את מכנסיי באמצע עליה לאוכף. זה קרה פעם אחת וזה היה לא נעים וכמעט הסתיים באסון.


לימים, הבנתי איך להשתמש נכון באוכף - לדוגמא, להתרחק מהאוכף כמנסים לעלות עליו, לא להשתמש במכנסיים מאוד רפויים שתופסים את המקור וכן - לשבת על הקצה בפידול ארוך זו אחת מהנקודות השוות שלו בנוגע לתמיכה ברכיבה. עניין ההסתגלות מעלה תהיה, האם אוכף יקר וכזה שנחשב איכותי מצריך עקומת למידה? אולי זה רק אני ולא כל אחד יחווה זאת, אבל זו נקודה שחשוב להתייחס אליה ולהבין שיש צורך בהסתגלות.


הנשר בנחל אלכסנדר
הנשר בנחל אלכסנדר

בסה״כ מדובר באוכף נוח, שאפשר לי לרכב בצורה בה רציתי מלכתחילה ובלי יומרות מיוחדות. לא הרעיש, לא רישרש ועשה את העבודה בצורה מצויינת למעט העקומת הסתגלות שעדיין מידי פעם מראה לי שאני צריך לרכב עם מכנס צמוד יותר.

סיכום


דיברנו על הפיל שבחדר אך ראוי שנזכיר אותו שוב, ה- Selle SMP TRK מכוער מאוד, אוכף שללא ספק מוריד בכמה רמות את הבלינג-בלינג של האופניים, מצד שני הוא מעניק תמיכה מצויינת ומאפשר לפשוט את התחתוני-חיתול-מרופדים שהשתמשתי בהם.


אילו המראה שלו לא מרתיע אתכם והמשקל הלא מבוטל לא משחק תפקיד, לדעתי, מדובר פה באוכף שאין שני לו בתחום הנוחות.

לא ציינתי בפוסט זאת, אך במקביל היו ניסיונות לרדת מהנשר בשל המראה אך כולם נכשלו כיוון שלא הצלחתי למצוא משהו נוח יותר.

הנשר, תומר והראגלי בודקים האם באמת שומרים שמיטה
הנשר, תומר והראגלי בודקים האם באמת שומרים שמיטה

פוסטים קשורים

הצג הכול

מבצעים מומלצים

bottom of page