ביקורת ארוכת טווח לקסדת IXS Trigger AM | BIKEDEALZ.net | מגזין אופניים |
top of page
61a33873bfe452538aa25b9444692ad0_fgraphic.jpg

אוהבים את התוכן שאנו מייצרים? אנא עזרו לנו להמשיך את הפעילות דרך תרומה ב-PayPal או ב-PayBox

5895ceb8cba9841eabab6072.png

ביקורת ארוכת טווח לקסדת IXS Trigger AM


IXS Trigger AM
IXS Trigger AM

אני משוכנע שמרבית הרוכבים שיפשפשו בזכרונם ימצאו את הקסדה הראשונה שהם רכשו, עבורי זו הייתה קסדה מתוצרת Speed Rocket ונראתה כאילו הנחתי על ראשי פסולת פלסטיק עם כיתוב לבן. הקסדה עשתה את עבודה נאמנה (להוציא את העיצוב המפוקפק) אך הרגשתי שאני לא שלם איתה.

היות ומרבית הרכיבות שלי באותה התקופה נעשו בעיר, הנחתי שאין צורך לרכוש קסדה ביותר מ-80 שקלים (שהיו נראים כסכום גבוה בזמנו) וכך היה עד הרגע שנכנסתי לשטח בפעם הראשונה.


בפעם הראשונה שבאמת הגעתי לרכיבות שטח, הכרתי את ההפנינג של שישי-שבת בבן שמן. כל המי ומי עם מיטב מלבושיהם ואופני ה-29״ שלהם (כן כן, הייתי עם 26״) ואילו אני? אני עם מכנסיים קצרים של נייק, נעלי ספורט תוצרת ריבוק וקסדה שנראית כמו פסולת (זוכרים?)


ואז, אז החל התהליך של חיפוש קסדה.


למה דווקא זו?


כשהתחלתי לסייר בין חנויות, ראיתי מגוון ענק של קסדות. מרביתן היו יקרות להחריד וחלקן היו זולות. מיותר לציין שבאותה התקופה התקציב קפץ והשתלט על מוחי וכל קסדה מעל 250 ש״ח נראיתה כקניה לא שכלתנית.


באותה התקופה, נחשפתי ל-CRC ועלה דיל מעניין על קסדה תוצרת IXS. הדיל (אם זכרוני אינו בוגד בי) עמד על כ-60$. במדידה זריזה של הקרקפת, אגב, אצלי הנטו והברוטו זהים כיאה לקירח שלא צריך לקחת בחשבון נפח שיער, החלטתי לבחור במידה s-m והקניה בוצעה.


את הקסדה קיבלתי לאחר מספר שבועות ללא כל בעיה במכס (למרות שיש כאלו שמתארים שיש, אני לא נתקלתי בכזו) והתחלתי לחבוש אותה.

עם הקסדה הזו עברתי למעלה מ-2500 ק״מ עד אשר הועברה למכר ובמקומה נרכשה אותה קסדה עם MIPS שעברה עד כה כ-1000 ק״מ.


בסקירה זו אנסה להתייחס לפרטים הטכניים, נוחות, שימושיות והאם התשלום בעדה עושה עימה חסד. הסקירה מגיעה ממשקפיים של סוקר חובב ולא רוכב מקצוען.



רכיבת שטח באיזור סינגל שוויצריה הקטנה בחיפה
רכיבת שטח באיזור סינגל שוויצריה הקטנה בחיפה


מפרט טכני ופרטים יבשים

IXS Trigger AM עם הקופסא
IXS Trigger AM עם הקופסא

אחת מהדרכים לבחור קסדה היא בעיקר הסתכלות על נתונים יבשים, נתון המכיל בעיקר משקל, דירוג בטיחות, פתחי איוורור והכי חשוב (כנראה) צבע.


את ה-IXS Trigger AM ניתן לרכוש במגוון רב של צבעים, החלק העליון של הקסדה צבוע צבע מלא ואילו המסגרת מגיעה בצבע אפור. לדעתי, שילוב יפה שמענין עוד תחושה פחות שבלונית לקסדה (אם כי, בקסדות בעלות צבע אפור אחיד לא תמצאו את העומק הזה). משקלים הקסדה המוצהרים הינם:

  • XS 348g

  • S/M 360g

  • M/L 407g


הקסדה מגיעה בצמד גדלים כאמור, ההבדל נקבע בהתאם להיקף הראש. IXS מציינים באתר שלהם את המידות. מדידת היקף הראש נעשית באמצעות סרט מדידה והמידות מתאימות להיקף ראש שבין 49 ל-62.

הקסדה מצויידת בלא פחות מ-19 חורי איוורור (חלקם גדולים, חלקם קטנים) המסייעים לקרקפת לנשום במהלך הרכיבה. בחורף, חורי האיוורור גורמים לקירור של הראש אבל זה לא משהו שלא ניתן לפתור עם השתלת שיער בטורקיה (אהמ.) או בשימוש בבנדנה איכותית.


בחזית הקסדה תמצאו וויזור (מצחיה) בעלת שלושה פתחי איוורור המאפשרת להשעין את משקפי השמש/משקף רכיבה עליה. אני אישית מצאתי את הפיתרון הזה לא שימושי, אם כי מוסיף לתחושה הכוללת של קסדה המיועדת לרכיבות טכניות/אגרסיביות.


בחלקה האחורי של הקסדה מצויה גלגלת המאפשרת להדק את זרועות העיגון את הקרקפת ובכך מונעת תזוזה של הקסדה. פיתרון אלגנטי שקיים במרבית קסדות הביניים ועד פרמיום.


נקודה נוספת שיש לציין היא שניתן לכוון את מערכת הרכיסה בהתאם לצורת הקרקפת. הדרך לבצע זאת היא בעזרת שינוי מיקום המערכת (שליפת פינים מגוף הקסדה ומיקומם בחורים הבאים כמה מ״מ מהחור המקורי).

מנגנון MIPS
מנגנון MIPS

צורת רכיסת הקסדה מתבצעת על ידי קליפס מגנטי, מעין fidlock שמאפשר להמנע משימוש בקליפסים מכאניים. לא רק שהפיתרון עובד נהדר, הוא ללא ספק יחזיק זמן רב יותר היות ואין חלקים הנדחסים בלחץ אלא באמצעות החלקה. אלגנטי ושווה!


מנגנון Fidlock
מנגנון Fidlock

איך היא מרגישה?


הקסדה מלווה אותי לא מעט ק״מ ואוכל להתחיל ולומר שהיא הקסדה הטובה ביותר שחבשתי. בעבר התנסיתי במספר רב של קסדות, ביניהן תוכלו למצוא את Bell 4Forty המצויינת, Specialized Tactic 4, קסדת IXS Trail Evo ועוד. כולן קסדות טובות, אך למבנה הראש שלי מצאתי כי ה-Trigger AM הנוחה ביותר.


תחילה, בעזרת מנגנון מיקום רצועות ההידוק, הצלחתי להשיג תחושה שהראש נמצא ״בתוך הקסדה״ ולא שהקסדה ״על הראש״. כנראה, בשל העבר שלי כרוכב אופנוע, השימוש בקסדה שמשרה עליי תחושה ממוגנת יותר משחקת תפקיד.


מדבקה המתארת תמיכת MIPS
מדבקה המתארת תמיכת MIPS

את קסדת ה-MIPS רכשתי בשל יתרונות המנגנון. נכון, יקפצו ויגידו רבים וטובים שאין הוכחה חד משמעית ש-MIPS מגן יותר בפגיעות ראש, אבל היי - אם המחיר כמעט זהה, למה שלא לשלם אקסטרה כדי לקבל רשת ביטחון נוספת.


עבור אלו שלא מכירים, MIPS הינה מערכת צפה בקסדה המאפשרת לסייע בהפחתת פגיעה במוח בשל פגיעה של עצם בקסדה (התרסקות, חבטה ועוד). תוכלו להתרשם מהסרטון הבא:




הקסדה מגיעה ארוזה בקופסאת קרטון המתארת את המנגנונים הנמצאים בה, בין היתר ה-MIPS המדובר ומכילה ניירת הדרושה לפי החוק.

את קופסאת הקרטון שמרתי על מנת לאחסן את הקסדה בה בזמן שאני לא רוכב, בעיקר, כי יש לי ילדים שנוטים לקחת דברים שגלויים להם לעיניים (מתישהו אספר על מאורעות גפן ואורי ב-7 בבוקר עם מספריים ולאחר מכן קרחת שנאלץ אורי לעבור בגלל כישורי הספרות של גפן).


לאורך כל תקופת הבעלות לא נתגלו בעיות מיוחדות, לא קירקושים ולא התפרקויות של חלקי הקסדה. לשמחתי, לא נאלצתי לבדוק את מערכת ההגנה שלה אבל אני משוכנע שאילו היא נכנסה לארץ ועמדה בתקני בטיחות אירופאים, אל לי (ולנו) לדאוג מכך.



מילות סיכום


מור חובש את קסדת IXS
מור חובש את קסדת IXS

בעבור סכום לא גבוה של כ-400 ש״ח, ניתן לרכוש את הקסדה ללא MIPS ואם תרצו, תוספת של עוד כ-100 ש״ח יקנו לכם את הדגם עם MIPS כפי שיש לי.


הקסדה נוחה, איכותית, מראה סימני שרידות גבוהים לאורך זמן ונראית אטרקטיבית. החסרון הבולט יגיע בצורת משקל מעט גבוה ומראה אגרסיבי שלא מתאים לכולם. אם החסרונות הכתובים לא מטרידים אתכם, אז אני משוכנע שזו קנייה מצויינת.


תתחדשו!

189 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול

מבצעים מומלצים

bottom of page